Zaman: 01 Kas 2014, 07:34

Tüm zamanlar UTC [ GITZ ]





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: akvaryumun tabanını java moss la kaplıyacağım(NASIL?)
Yeni mesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2009, 21:45 
Forum Üyesi
Forum Üyesi
Kullanıcı avatarı
Kayıt: 19 Eyl 2009, 21:34
Mesajlar: 8
Teşekkür etti: 1
Teşekkür aldi: 0
Uyarılar: (0%)
Level: 1
HP: 0 / 18
0 / 18
MP: 8 / 8
8 / 8
EXP: 8 / 10
8 / 10
merhaba arkadaşlar...Küçük bir tankım var ve tabanı java moss bitkisiyle kaplamak istiyorum fakat pek bir bilgim yok bu konuda.Bu gün bir akvaryum malzemesi satan dükkana gittim.Bana akvaryum toprağına(gübre) gerek olmadığını sadece kumun ustunde yetişe bileceğini söyledi doğrumu bilemedim.Ayrıca bubitkinin kökleri olmadığı için tabana ne şekilde nasıl yayıcam.Acaba bir kısmını kumun altınamı soksam.Java moss hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurmusunuz lütfen..

_________________
  anıl  a.k.a  aruhe ©


Çevrimdışı
 Profil  
 Mesaj Başlığı: Re: akvaryumun tabanını java moss la kaplamak isityorum!!!
Yeni mesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2009, 00:21 
Yönetici
Yönetici
Usta
Usta
Kullanıcı avatarı
Kayıt: 31 Mar 2009, 17:08
Mesajlar: 172
Teşekkür etti: 72
Teşekkür aldi: 106
Uyarılar: (0%)
Cinsiyet:
Level: 12
HP: 0 / 319
0 / 319
MP: 152 / 152
152 / 152
EXP: 172 / 194
172 / 194
Merhaba; buradan akvaryumuna hangi moss u ekleyeceğini seçmelisin LİNK:Linkleri sadece Üyeler görebilir. sonra seçmiş olduğun moss u akvaryum zeminine eklemelisin. Aralarında kafes telleri ilk eklemede belli olur, ama daha sonra kapanır bir bütünmüş gibi görülür. Kumun altına gömerseniz bitki çürür.


Fissidens splachnobryoides

Akvaryuma ağaç dekor veya kaya parçası ekleyeceksn bir Misina yardımıyla tutturabilirsin. Moss zeminli akvaryum zeminleri hemen hemen hep böyle yöntemlerle akvaryuma eklenir.


Fissidens taxifolius

_________________
Katılımcıların, paylaşımcıların ve herkezin yararlanması açısından. Sorularınızı lütfen forumlarda konu açarak sorunuz. Özel mesajlara cevap verilmemektedir.

Teşekkür etmek için Lütfen teşekkür butonunu kullanınız...

Burcu26


Çevrimdışı
 Profil Kişisel albüm  
 Mesaj Başlığı: Re: akvaryumun tabanını java moss la kaplıyacağım(NASIL?)
Yeni mesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2009, 00:32 
Forum Üyesi
Forum Üyesi
Kullanıcı avatarı
Kayıt: 19 Eyl 2009, 21:34
Mesajlar: 8
Teşekkür etti: 1
Teşekkür aldi: 0
Uyarılar: (0%)
Level: 1
HP: 0 / 18
0 / 18
MP: 8 / 8
8 / 8
EXP: 8 / 10
8 / 10
önce ilgilendiğin için saol ama satıcım bana bunu topak halinde verdi yani böyle resimdeki gibi altında tel yok.Birde şunu sorucam kumun altına akvaryum toprağı(gübre) koymalımıyım?

_________________
  anıl  a.k.a  aruhe ©


Çevrimdışı
 Profil  
 Mesaj Başlığı: Re: akvaryumun tabanını java moss la kaplıyacağım(NASIL?)
Yeni mesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2009, 00:40 
Yönetici
Yönetici
Usta
Usta
Kullanıcı avatarı
Kayıt: 31 Mar 2009, 17:08
Mesajlar: 172
Teşekkür etti: 72
Teşekkür aldi: 106
Uyarılar: (0%)
Cinsiyet:
Level: 12
HP: 0 / 319
0 / 319
MP: 152 / 152
152 / 152
EXP: 172 / 194
172 / 194
Bu bitkilerin aslında böyle satılmaması gerekir. Akvaryumcunuzun bitkiler kosunda pek bilgisi yok sanırım. Bitkileri kumun altındaki gübreye eklemenizi önermiyorum. Akvaryumcunuzda kurşun plakalar vardır bitkileri ona misina yardımıyla yerleştirmelisiniz. Yada resimde gösterilmiş şekli ile paslanmaz kafes teli bulmalısınız.

_________________
Katılımcıların, paylaşımcıların ve herkezin yararlanması açısından. Sorularınızı lütfen forumlarda konu açarak sorunuz. Özel mesajlara cevap verilmemektedir.

Teşekkür etmek için Lütfen teşekkür butonunu kullanınız...

Burcu26


Çevrimdışı
 Profil Kişisel albüm  
 Mesaj Başlığı: Re: akvaryumun tabanını java moss la kaplıyacağım(NASIL?)
Yeni mesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2009, 00:52 
Forum Üyesi
Forum Üyesi
Kullanıcı avatarı
Kayıt: 19 Eyl 2009, 21:34
Mesajlar: 8
Teşekkür etti: 1
Teşekkür aldi: 0
Uyarılar: (0%)
Level: 1
HP: 0 / 18
0 / 18
MP: 8 / 8
8 / 8
EXP: 8 / 10
8 / 10
teşekkürler saol yardımın için..Evdeki limon filelerini temizleyip bitkiyi onlara sarmayı düşünüyorum inş. olur.Son bi sorum daha var ortalaam 30 tl akvaryumum var sence tabanı kaplaması ne kadar sürer mossların yavaş geliştiğini duymuştum.tekrar teşekkürler...

_________________
  anıl  a.k.a  aruhe ©


Çevrimdışı
 Profil  
 Mesaj Başlığı: Re: akvaryumun tabanını java moss la kaplıyacağım(NASIL?)
Yeni mesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2010, 14:28 
Moderatör
Moderatör
Usta
Usta
Kullanıcı avatarı
Kayıt: 28 Oca 2010, 12:32
Mesajlar: 271
Konum: bursa
Teşekkür etti: 26
Teşekkür aldi: 71
Uyarılar: (0%)
Cinsiyet:
Level: 15
HP: 4 / 488
4 / 488
MP: 233 / 233
233 / 233
EXP: 271 / 292
271 / 292
merhabalar,öncelikle 30 lt.akvaryum tankı demissin tahminim 20 cm. en vardır,internet satısı yapan firmalarda bu tellerden bulabilirsin,tanesi 2 tl .gbi bir fiyat ,gene tahmin ederek söylüyorum 6 tane felan senin zemini kaplar ama tabi komple kaplatıcaksan,2-3 hafta gibi bir surede buyumeye baslıyolar ve yayılıyolar,kafesler asagı yukarı 1.5 ay  sonra ortunur,tamamını kaplaman iyimser bir tahminle 2-3 ay arası surer,nekadar cok ısık alırsa okadar hızlı gelisir,tercihen kullandıgın ısklar,bitkiler icin olsun seranın ve diger firmaların bitki lambaları var,co2 olmasada buyur,ama olursa daha hızlı buyur,forumlarda bununla ilgili yazılar olucaktır,hatta internette,el yapımı co2 sistemleri bile satılıyo 15 tl. gibi bir fiyat a ;)

_________________
100*50*61 malawi tankı ( sp-borleyi-yunus-zebra+...) /// 50*50*50 canlı doguran tankı( plati-tetra neon-kaya karidesi+...) /// 50*50*50 deniz akvaryumu ( yellow boxfish,palyaco,mavi papazbalıgı,zebra damsel+...)


Çevrimdışı
 Profil Kişisel albüm  
 Mesaj Başlığı: Re: akvaryumun tabanını java moss la kaplıyacağım(NASIL?)
Yeni mesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2010, 12:30 
Forum Üyesi
Forum Üyesi
Kullanıcı avatarı
Kayıt: 05 Nis 2010, 12:00
Mesajlar: 1
Teşekkür etti: 0
Teşekkür aldi: 0
Uyarılar: (0%)
Cinsiyet:
Level: 1
HP: 0 / 18
0 / 18
MP: 8 / 8
8 / 8
EXP: 1 / 10
1 / 10
bende bu konuda birşey sormak istiyorum..
bitki yetiştirmek için illa (co2) karbondiyoksit sistemi kurmak zorundamıyız?
yani bu tabanı kaplayan java mosslar co2'siz yetişmez mi? plastik bitki taraftarı değilim ama co2 sistemlerinin tuzlu olduğunu duymuştum.. peki bu sistemi istemeyen başka bir bitki var mıdır?
bu konulara çokta hakim değilim lütfen yardımcı olunuz..


Çevrimdışı
 Profil  
 Mesaj Başlığı: Re: akvaryumun tabanını java moss la kaplıyacağım(NASIL?)
Yeni mesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2010, 10:29 
Moderatör
Moderatör
Usta
Usta
Kullanıcı avatarı
Kayıt: 28 Oca 2010, 12:32
Mesajlar: 271
Konum: bursa
Teşekkür etti: 26
Teşekkür aldi: 71
Uyarılar: (0%)
Cinsiyet:
Level: 15
HP: 4 / 488
4 / 488
MP: 233 / 233
233 / 233
EXP: 271 / 292
271 / 292
aslında akvaryumculuk.biz anasayfada java moss icin yeni bir bolum acmıslar,ayrıca formudada hangi bitkiler co2 istiyo gibi bilgiler mevcut,java moss a gelince her bitki gibi co2 olursa daha hızlı buyur;ama co2 olmasada büyür:) ama bu konuda sanırım kimse tam anlamıyla şu olur bu olur diyemez,cunku ornek vereyim sana christmass moss ve riccia flutains var bende riccia bazen yayılıyo,bazende hic ortada gozukmuyor,komple akvaryumu temizle bir tutam riccia kalsın 2 ay bişey olmaz sonra bi bakmısın cogalıyo,cok enteresan ama akvaryum kosullarına gore davranıyo sanırım,yada kafasına gore takılıyo:)) sıvı gubre kullan ısıtıcını cok yuksek ayarlama,cunku bir cok insan sıcak suda daha iyi yayılır desede 20-22 decerede verimli olur gibime geldi,ben ilk basladıgımda tam bir deney seti kurdum :lol:  40 lt.akvaryumda moss,riccia ve lyrta ısıtıcı ve filtre ile,baska 9 lt.bir tankda aynı bitkiler,sadece filtre ile yani ısıtıcısız,ve ufak bir faunusda,sadece riccia ve moss ( her akvaryuma 5-10 adet arası su mercimegide var) koydum onda ısıtıcı yok,filtre yok,sadece hergun 1 bardak suyu aldım yerine yenisi koydum ve 1 damla sıvı gubre :lol:  ve sonuc en hızlı faunusdakiler gelisti,akıntı yok ısı yok devir daim yok ama gelisti;ilginc  :)  2.sırada 9 lt.tankımdaki ısıtıcısız olan tank yani balıklar vardı içinde 4 tane plati o gelişti belki biraz co2 almıstır balıklardan:)) en buyuk tank olan 40 lt.se sadece lyrta buyudu,riccia yerinde sayıyo,christmass moss cok yavas buyuyo ;)  bendeki sonuclar boyle...

_________________
100*50*61 malawi tankı ( sp-borleyi-yunus-zebra+...) /// 50*50*50 canlı doguran tankı( plati-tetra neon-kaya karidesi+...) /// 50*50*50 deniz akvaryumu ( yellow boxfish,palyaco,mavi papazbalıgı,zebra damsel+...)


Çevrimdışı
 Profil Kişisel albüm  
2 kml1978 isimli üyemize teşekkür edenler :
Burcu26, erkan
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC [ GITZ ]


 Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Geçiş yap:  

13,654,150 Görüntüleme
 
cron